25 kwietnia, 2024

Projektowanie doku przeładunkowego

Dok przeładunkowy to niezbędna część każdego magazynu, w którym następuje załadunek i rozładunek większych ilości towaru z samochodu ciężarowego. Każdy dok wyposażony jest w wiele elementów składowych, na które warto zwrócić uwagę podczas jego projektowania.

 

Dok dopasowany do branży

Podczas projektowania doku przeładunkowego konieczne jest uwzględnieniem wszystkich potrzeb danej branży. Każda z nich wpływa w bardzo istotny sposób na to, jak wygląda i jak pracuje magazyn – a zatem jak też powinien zostać skonfigurowany dok przeładunkowy.

 

Brama doku

Brama doku przeładunkowego może być umiejscowiona w różny sposób. Należy zadecydować o tym na podstawie ważnego czynnika, jakim są straty ciepła. W halach magazynowych, w których nie można pozwolić sobie na straty, ważne jest umiejscowienie bramy przed całym dokiem, tak aby szczelnie go zakrywała i niwelowała wpływ środowiska zewnętrznego na temperaturę wewnętrzną. Z kolei w miejscach, w których temperatura nie ma znaczenia, brama może znajdować się w głębi, na rampie przeładunkowej.

 

Uszczelnienie

Bardzo ważną kwestią w przypadku doku jest jego uszczelnienie, które zapewnia dobre odgrodzenie od negatywnych czynników zewnętrznych, jak silny wiatr, deszcz i śnieg. Takie uszczelnienie to rękaw, który pomaga w przeładunku niezależnie od pogody, bez narażania towarów i ludzi na negatywne czynniki zewnętrzne.

 

Rampa przeładunkowa

Oczywiście najważniejszym elementem doku jest rampa przeładunkowa, która pomaga w bezpiecznym i wygodnym transporcie produktów do pojazdu i odwrotnie. Rampa powinna zniwelować wszystkie różnice poziomów i zagwarantować pełne bezpieczeństwo za pomocą zaworów hydraulicznych.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej na ten temat, różnorodne rampy przeładunkowe znajdziesz na stronie Margodoors.