24 kwietnia, 2024

Projektowanie logo w praktyce

Hands of graphic designer looking at palette and choosing color for company logog

Może nawet nie zwracamy na to uwagi, ale każda firma posiada swoje logo, które czyni ją bardziej rozpoznawalną i pozwala na szybszą identyfikację. Logo nie bierze się znikąd, jest efektem długotrwałej pracy grafika konsultującego postępy z klientem. Przyjrzyjmy się całemu procesowi powstawania logo marki.

Logo marki

Profesjonalne logo firmy to już wcześniej wspomniany efekt pracy co najmniej dwóch osób. Zacznijmy może od odpowiedzenia na pytanie, czym tak właściwie jest logo.projektowanie logo firmy Definicja podaje, że najczęściej jest to stylizowany napis lub symbol graficzny służący do identyfikacji marki, który umieszcza się na produktach danej firmy, materiałach reklamowych czy stronach internetowych. Może nie zdajemy sobie z tego sprawy, ale kreacja logo ma ogromne znaczenia dla zaistnienia marki. Musi przyciągać wzrok i zostawać w głowie oglądającego. Przecież płacimy niemałe pieniądze za rzeczy, które spośród wielu podobnych sobie wyróżnia właśnie sławne, rozpoznawalne logo.

Projekty logo

Zakładając firmę, nie powinno oszczędzać się na zleceniu zaprojektowania logo. Musi ono być widoczne, a najlepiej gdyby błyskotliwie kojarzyło się z zakresem usług danego przedsiębiorstwa. Dlatego projekty logo dla firmy warto zlecić osobie mającej doświadczenie i zmysł estetyczny, a także potrafiącej połączyć wizję klienta z możliwościami projektanta i oczekiwanymi standardami. Sprawdzone projektowanie logo firmy często zaczyna się od spotkania z klientem i poznania jego zamysłów, a także branży, w której będzie działać. Grafik zbiera informacje, które później posłużą mu za bazę do tworzenia.

Kreacja logo

Sama kreacja logo obejmuje wstępne szkice i gromadzenie pomysłów. To nie wyłącznie praca artystyczna, ale także umysłowa. Projektant bada rynek i na bieżąco konsultuje swoje pomysły z klientem, który wtrąca pomocne uwagi lub też daje grafikowi zupełnie wolną rękę. Czasami zdarza się, że firma posiada już swój rozpoznawalny znak graficzny, któremu jednak przyda się lifting logo. Wtedy nakład pracy jest znacząco mniejszy, tak samo jak i pole do popisu dla projektanta. Dlatego też cena projektu logo może być bardzo zróżnicowana i ustala się ją indywidualnie, w zależności od tego, ile pracy grafik musi włożyć w projekt i jakie są oczekiwania klienta.

Projektowanie logo

Ustalić należy także, czy efektem końcowym pracy ma być sam symbol, czy raczej symbol z dodatkiem tekstu, a może sam stylizowany napis? Jeśli to ostanie, mamy wtedy do czynienia z logotypem, czyli unikalnym napisem identyfikującym firmę. skuteczne projektowanie logoZarówno logo, sygnet (czyli sam symbol), jak i logotyp muszą być przez projektanta dokładnie zmierzone i określone barwnie. Informacje na temat wymiarów, proporcji, skalowania czy gamy kolorów, w jakiej mogą występować, klient dostaje zawarte w tzw. księdze znaku, do której może sięgnąć w razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących przedstawiania logo firmy.

Podsumowanie

Projektowanie logo dla firm to nie tak prosta sprawa, jak mogłoby się wydawać. Wymaga wysokich umiejętności obsługi programów komputerowych, a także znajomości zasad projektowania i estetyki oraz rozbudowanej wiedzy ogólnej. Tworzenie logo firmy może być jednak niezapomnianym doświadczeniem zarówno dla kreatora, jak i zlecającego wykonanie zadania. Klient często wiąże się emocjonalnie z projektem i autentyczną radość sprawia mu obserwowanie postępu i rozwoju projektu. Grafik z kolei odczuwa satysfakcję z udanej współpracy, a gdy spotyka w codziennym życiu produkty oznaczone jego projektem, nie może być szczęśliwszy.

 

kliknij na stronę autora: agencja reklamowa Whiteart https://www.whiteart.pl