20 kwietnia, 2024

Hamulcowe klocki od poszczególnych producentów – jaka różnica?

Bardzo prosta budowa

Nie da się ukryć, że wszystkie klocki hamulcowe mają prostą budowę. Czy są to klocki hamulcowe Opel Astra Tył czy też do zupełnie innego samochodu. Wszystkie klocki hamulcowe składają się ze stalowej nośnej płytki oraz ciernej okładziny. W produktach droższych stosuje się okładziny cierne bardziej trwałej oraz także płytki nośne lepiej wyciszone. Cierne okładziny w produktach lepszych nie niszą również hamulcowych tarcz.

Rodzaje okładzin zastosowanych w hamulcowych klockach

Na rynku znajdziemy okładziny wykonane z półmetali. Są one zdecydowanie najtańsze. Mogą one być jednak głośne. Są produkowane z drutu, wełny stalowej, grafitu czy też miedzi. Kolejny rodzaj to okładziny azbestowe. Są one z kolei z gumy, ze szkła czy też z węgla. Dużo szybciej się one ścierają, ale są za to ciche. Kolejne to nisko metaliczne. Wyprodukowana w tym wypadku okładzina jest z organicznych związków z metalem. Są one niesamowicie skuteczne, ale niestety przy tym głośne. Do czynienia mamy także z okładzinami ceramicznymi. Są one jednocześnie bardzo skuteczne jak i także są bardzo ciche. Przeznaczone są do samochodów wyczynowych oraz także sportowych. Okładziny te są także niestety bardzo drogie.

Tylko markowe produkty

Przy wyborze klocków wybierać warto jedynie markowe produkty. To one są jak najbardziej trwałe. Trzeba koniecznie uniknąć klocków najtańszych. Na nich w ogóle nie ma nazw producenta czy też podana jest nazwa producenta, który pochodzi z Dalekiego Wschodu. Niestety, ale na internetowych aukcjach spotkać się można z podrabianymi klockami.  https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/